Soupravy S-Bahnu jezdí v Berlíně v 20minutových intervalech a dráha spojující Mnichov s letištěm jen každou hodinu. Kromě Berlína a Mnichova stávka obzvlášť těžce doléhá na další aglomerace a městské oblasti protkané linkami příměstských tratí jako jsou Stuttgart nebo aglomerace Halle-Lipsko.

Velké výpadky pociťují cestující také v nejlidnatější spolkové zemi, Severním Porýní-Vestfálsku. V některých oblastech, například v Bavorsku byl vypraven jen každý druhý vlak.

Stávka sice začala už ve dvě ráno, ale projevila se až v ranní dopravní špičce. Strojvůdci začali stávku tak brzy proto, aby odstavené příměstské vlaky neblokovaly rychlíkové spoje, které stávkou postižené nejsou. Část vlaků ale přesto jezdí, neboť někteří strojvůdci nejsou členy profesního odborového svazu GDL, který stávku organizuje.

Podle odborníků škoda způsobená stávkou může dosáhnout 25 miliónů eur, samotné dráze způsobí škody ve výši sedm miliónů. Karl Friedrich Rausch z představenstva Německý drah stávku tvrdě kritizoval. Podle něj strojvůdci vyvolali chaos na železnici.

Zácpy na silnicích

Problémy se přenesly i na silnice, protože řada lidí se rozhodla jet do práce autem. Německý autoklub ADAC hlásí zácpy na silnicích u velkých měst. Postižena je průmyslová oblast Porúří, Mnichov, Hamburk a Stuttgart, tedy města nevíce zasažená stávkou na železnici. O moc lepší není ani situace v Berlíně. ADAC varuje, že během dne se situace na silnicích nezlepší, zejména kvůli tomu, že pátek je posledním pracovním dnem v týdnu a mnozí lidé se vracejí domu, což platí i o školácích a studentech.

Strojvůdci chtějí vyšší platy

Strojvůdci kvůli několikaměsíčnímu sporu o mzdové tarify stávkovali naposledy přesně před týdnem, a to tři hodiny. Ve čtvrtek večer se předák odborů strojvedoucích GDL Manfred Schell a šéf Deutsche Bahn Hartmut Mehdorn dohodli, že jim dráhy v pondělí předloží novou nabídku tarifní smlouvy. Odbory GDL slíbily, že po páteční stávce se na železnicích stávkovat nebude.

Stávkují jen strojvůdci. Jejich odbory GDL totiž nepřijaly nabídku Německé dráhy, kterou ostatní železničáři vymohli při stávkách v červenci. Prosadili nárůst o 4,5 procenta. Strojvůdci ale chtěli růst o 31 procent.