Případ se týká zápisu důvěrné schůzky Blaira s Bushem v Londýně v dubnu 2004. Dokument na hlavičkovém papíru Blairovy kanceláře a s označením "tajné" byl rozeslán několika málo lidem. David Keogh pověřený komunikací vlády podle žaloby pořídil fotografii zápisu a dal ji asistentovi labouristického poslance Leovi O´Connerovi. Část textu nakonec v listopadu 2005 zveřejnil deník The Daily Mirror. 

Padesátiletý Keogh, který byl odsouzen k šestiměsíčnímu žaláři, se hájil tím, že zápis podle něj dokládal "šílenství" Bushe a že doufal, že dokument bude použit při parlamentní debatě také poskytnut tehdejšímu demokratickému kandidátovi na prezidenta USA Johnovi Kerrymu. O´Connora poslal soud, jehož jednání z důvodu "státní bezpečnosti" probíhalo bez účasti veřejnosti, do vězení na tři měsíce.

Vláda hrozila postihy za zveřejnění dalších informací

Navzdory opakovaným zprávám v britských médiích Bush i Blair zveřejněný obsah záznamu popřeli jako fantazii. Britská vláda přitom varovala všechna britská média, že by proti nim mohla zakročit podle zákona na ochranu utajovaných informací, pokud by o přísně tajném záznamu zveřejnila další informace. V dokumentu byl prý i záznam jednání o plánovaných pohybech koaličních jednotek v Iráku.

Britští novináři to označili za neslýchaný zásah do svobody tisku, který byl podle nich zřejmě vyvolán snahou vlády chránit vztahy s nejmocnějším spojencem. Před soudem nakonec stanuli jen dva zmínění státní úředníci, bulvární The Daily Mirror ani jiný sdělovací prostředek nebyl stíhán.