"Mnoho vlád pasivně nebo aktivně spolupracovalo (se CIA)," uvedl Fava pro tiskovou agenturu AFP. Obvinil také vysoké představitele Unie, že neposkytly detaily. Kvůli tomu kritizoval Javiera Solanu, který má na starosti zahraniční politiku EU, i Gijse de Vriese, jenž má na starosti boj s terorismem.

Zpráva jmenuje 18 lidí, kteří byli takto přepravování. Je mezi nimi i Němec Chálid Masrí unesený v Makedonii a přepravený do Afghánistánu [celá zpráva] nebo egyptský muslimský duchovní Abú Umar. [celá zpráva]  Podle Favy CIA podnikla přes evropské země nejméně 1245 letů, přičemž při některých zřejmě přepravovala zadržené.

Zpráva opakuje obvinění, které v červnu vznesla Rada Evropy, podle níž se podle níž se mnoho evropských zemí podílelo na ilegálních operacích CIA v rámci americké války proti terorismu.

V této souvislosti jmenoval Fava Rumunsko a Polsko. Právě tyto dvě země byly jako první organizacemi bojujícími za lidská práva zmiňovány v souvislosti s nelegálními aktivitami CIA při boji proti terorismu. [celá zpráva] Země to popřely, ale jejich vlády neposkytly žádné podrobnější informace k tématu, které komise žádala.

V Polsku přistál stroj letící z Kábulu na Guantánamo

V polských Szymanech v září 2003 přistál  Boeing 737, který letěl na vojenskou základnu na Guantánamu, kde jsou zadržováni lidé podezřelí z terorismu. Zjistil to deník Žycie Warszawy.

O přistání stroje startujícího z afghánského Kábulu informovala europoslance vyšetřující kauzu údajných tajných věznic CIA v Evropě, bývalá šéfka letiště v Szymanech Mariola Przewlocká. Letoun dosedl navzdory faktu, že letiště takový typ nemohlo vůbec přijmout - jeho rozměry převyšovaly normy. Podle exředitelky se v Szymanech vystřídalo rovněž několik menších strojů. "Nesměli jsme se k nim vůbec přiblížit - ani letištní služba, ani celníci," prohlásila Przewlocká. Letouny vždy stály ve větší vzdálenosti od letištní budovy.

Poplatky za přistání platila posádka v hotovosti, nikoli pomocí kreditní karty, jak je v jiných případech běžné.

Zářijové přistání připomíná ve své zprávě europoslanec Giovanni Fave. "Cílem těchto mezipřistání nebylo tankování paliva," cituje deník ze zprávy komise.