Hlavní obsah

Věřitelé chtějí likvidaci Eurotunnelu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LONDÝN

Věřitelé společnosti Eurotunnel, která má na starosti tunel pod kanálem La Manche, začali podle pondělního vydání britského listu The Guardian uvažovat o likvidaci firmy. Podle listu považují likvidaci za nejvhodnější způsob řešení finanční krize ztrátového Eurotunnelu, který koncem října předložil plán restrukturalizace. V srpnu společnost Eurotunnel požádala soud o ochranu před věřiteli, což znamená, že zbankrotovala.

Článek

Věřitelé chtějí ze zadlužené firmy získat co nejvíce peněz zpět, a právě likvidace by jim to měla umožnit. Získali by tak více, než kdyby přijali čtrnáct dnů starý plán restrukturalizace společnosti.

"Mohlo by to být velmi výnosné. Dalo by se čekat, že likvidace zajistí slušnou cenu," řekl zdroj listu. Zdroj doplnil, že volba mezi likvidací a restrukturalizací je jako řešit otázku, zda je lepší ďábel, kterého už znáte, anebo ďábel, o němž zatím nic nevíte, a který tedy může překvapit.

Eurotunnel koncem října předložil plán restrukturalizace, který počítá s výrazným snížením zadlužení. Podnik má nyní dluhy kolem 6,2 miliardy liber (asi 260 miliard Kč), plán ale počítá s jejich snížením na 2,84 miliardy liber. V rámci restrukturalizace by měl vzniknout úplně nový podnik, kde by měli hlavní slovo věřitelé.

S pompou otevřený Eurotunnel je od svého zahájení provozu v roce 1994 ztrátový. Mnohé zájemce odradily vysoké ceny, zvlášť v době, kdy do Británie létají nízkonákladové linky. Konkurencí jsou mu i trajekty.

Historie eurotunelu

Chuť spojit Francii s Anglií "pevnou" cestou měl už v roce 1802 Napoleon Bonaparte. Dokonce se tehdy začal tunel hloubit.

Řádná smlouva na stavbu ale byla podepsána až v roce 1964. Formálně se začalo stavět v roce 1973, ale práce byly kvůli ropné krizi přerušeny.

Tunel vede 25-40 metrů pod mořským dnem a má celkem tři tunely. Dva pro železnici a jeden služební.

Otevřen byl v roce 1994 s ročním zpožděním, stavba stále 9 miliard liber.

Vlak Eurostar je dlouhý 333 metrů, maximální rychlost je 300 kilometrů za hodinu. Vlak za 35 minut přepraví mezi oběma státy až 794 cestujících.

Doprava mezi  Evropou a Velkou Británií. Trasa eurotunelu je zvýrazněna žlutou blikající linkou.

Reklama

Související témata:

Související články

Eurotunnel hledá cesty, jak odvrátit bankrot

Provozovatel železnice pod kanálem La Manche, společnost Eurotunnel, už od svého vzniku bojuje o svou existenci. Dluhy u věřitelů dosahují 6,2 miliardy liber...

Výběr článků

Načítám