Hlavní obsah
Torzo mostu v Janově Foto: Luca Zennaro, ČTK/AP

Zbytek mostu v Janově pošlou dolů bagry i nálože, práce začnou do měsíce

S pomocí výbušnin i mechanickým rozebíráním by měl jít dolů zbytek Morandiho dálničního mostu v italském Janově. Stavba, jejíž část se před dvěma týdny zřítila a v jejíchž troskách zemřelo 43 lidí, by se měla začít bourat během zhruba 30 dnů. Oznámil to ve čtvrtek guvernér regionu Ligurie Giovanni Toti.

Torzo mostu v Janově Foto: Luca Zennaro, ČTK/AP
Zbytek mostu v Janově pošlou dolů bagry i nálože, práce začnou do měsíce

Předběžný demoliční plán i s návrhy nového mostu Totimu ve čtvrtek předložila firma Autostrade per l'Italia, která objekt provozovala. Kdo nový most postaví, ale zatím není jasné.

Toti oznámil, že východní část mostu by měla být zničena rychleji, pomocí výbušnin. Západní část bude rozebraná mechanickými prostředky kus po kusu, což zabere asi 20 dní.

V janova plánují shodit torzo mostu nad rodinnými domy

Foto: Luca Zennaro, ČTK/AP

Morandiho most v Janově byl frekventovanou trasou místních i cizinců a spojoval italské vnitrozemí s italskou i francouzskou riviérou. Jeho část se za špatného počasí zřítila 14. srpna a z výšky asi 45 metrů přitom spadly na tři desítky aut.

Zodpovědnost za pád mostu je předmětem vyšetřování. Italská vláda ale obviňuje provozovatele komunikace, společnost Autostrade per l'Italia, že nedostatečně investoval do údržby. Ministerstvo dopravy navrhlo, ať firma nový most zaplatí, ale jeho stavbu nechá na vládě. Kabinet zvažuje, že stavbu zadá státem kontrolované společnosti Fincatieri.

Výkonná rada společnosti Autostrade per l'Italia už vyčlenila 500 milionů eur (12,9 miliard Kč) určené na stavbu, odškodnění pozůstalých a lidí, kteří kvůli zřícení konstrukce přišli o střechu nad hlavou.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků