Novinář kanadsko-íránského původu Maziar Bahari (42) se údajně přiznal, že ve svých reportážích v době voleb lhal. Newsweek to popřel s tím, že jde o jednoho z nejlepších reportérů. Bahari v minulosti pracoval také pro BBC a Channel 4.

Šéf pařížské redakce Newsweeku Chris Dickey stanici CNN řekl, že Bahari od svého zatčení 21. června nemohl jedinkrát mluvit se svým právníkem či rodinou.

Podle Fars Bahari na úterní konferenci řekl: „Západní média jsou součástí kapitalistické mašinérie a liberálně demokratických vlád Západu. Když přijde západní novinář do Íránu, stejně jako politik nebo nějaký odborník je nucen jednat podle západního rozvrhu. Pro takovou osobu jsou zájmy Západu, který využije každé příležitosti postavit se Íránu, nejpřednější.“

Doplnil, že občas jsou novináři v pokušení psát za úplatek: „Bohužel, občas mylně podlehneme klamným pocitům a stáváme se ziskuchtivými.“

"Falešný obraz" začal vznikat dlouho před volbou

Snahy ovlivnit výsledek prezidentských voleb z poloviny června prý začaly dva měsíce před hlasováním: „Prvním krokem bylo zpochybnění náboženských autorit a prosazení myšlenky, že islámská republika Írán nemá podporu veřejnosti. Pak se uvedlo, že ve stínu takového systému budou volby zfalšované...“

Podle Reportérů bez hranic bylo od začátků protestů kvůli podezřele výraznému vítězství Mahmúda Ahmadínežáda ve volbách v zemi zatčeno 28 novinářů. Asi dvacet z nich pracuje pro noviny, které vlastní neúspěšný prezidentský kandidát Mír Hosejn Músáví, jenž tvrdí, že nejvíc hlasů dostal on. Organizace Amnesty International uvedla, že od voleb zmizelo neznámo kam až tisíc lidí. Povolební pouliční protesty si vyžádaly nejméně 17 mrtvých.