"Dostali jsme dopis podepsaný ministerstvem informací vlády Hamásu, v němž stojí, že se rozhodli zakázat produkci nebo vysílání televizních programů z pásma Gazy," řekl televizní činitel, který nechtěl být jmenován.

Zákaz podle něj přišel pár dnů po odvysílání talk-show, v níž minulý týden vystupovali podnikatelé. "Poté přišel telefonát z neznámého čísla. Údajný prostředník mi nařídil, že nesmíme produkovat ani vysílat další programy z pásma Gazy a řekl, že v případě neuposlechnutí budu já osobně za to odpovědný," dodal zdroj AFP.

Ministerstvo informací vlády Hamásu, neuznané mezinárodním společenstvím, na dotaz agentury AFP uvedlo, že existuje "rozpor ohledně podřízenosti televize", která byla legálně postavena pod přímou kontrolu prezidenta Mahmúda Abbáse, šéfa hnutí Fatah. Do doby, než bude situace Palestinské televize jasně upravena, prý nesmí být v pásmu Gazy vysílán žádný její program.

Hamás se násilím zmocnil pásma Gazy v polovině června. Od té doby byly uzavřeny také rozhlasové stanice blízké Fatahu nebo ty nezávislé. Na území ovládaném Hamásem funguje v současnosti jen televize Hamásu Al-Aksá, rozhlasová stanice hnutí Saut Al-Aksá a rádio blízké Islámskému džihádu Saut Al-Kuds. Hamás rovněž zabavil zařízení palestinské tiskové agentury WAFA kontrolované Abbásem.