Hlavní obsah

Počet obětí zřícené lávky v Miami roste, trosky jsou nestabilní

V troskách betonové lávky pro pěší, která se zřítila v kampusu Floridské mezinárodní univerzity v Miami, zemřelo nejméně šest lidí. Dalších deset skončilo v nemocnici. S odkazem na informace policie v Miami to uvedl server npr.org. Záchranáři trosky, které jsou podle nich nestabilní, stále prohledávají.

Počet obětí zřícené lávky v Miami roste, trosky jsou nestabilní

„Máme více obětí, konečný počet ještě není úplně jasný,“ uvedl Maurice Kemp, místostarosta Miami. Policie nejprve uvedla, že v troskách našli čtyři mrtvé, později mluvčí policie Alvaro Zabaleta upřesnil, že záchranáři našli další dvě oběti.

Video bylo staženo z důvodu vypršení licenční lhůty

BEZ KOMENTÁŘE: Zřícená lávka v Miami byla nad dálnicí instalována teprve 10. března (video je bez zvuku)

Video: Reuters

Zhruba stovka záchranářů se psy pátrá v troskách betonu a zkrouceného kovu po známkách života. „Jde to velmi pomalu. Inženýři nás varují, že musíme být opatrní. Nevíme, jak pevné jsou zbytky mostu,“ dodal Zabaleta.

Části mostu zůstaly viset ve vzduchu a naklánějí se. „Odstraňujeme trosky kousek po kousku. Je to velmi nestabilní," řekl Downey. Kromě cvičených psů jim pomáhají kamery a poslechová zařízení.

Prohledávání trosek jde pomalu.

Foto: Michael Laughlin, ČTK/AP

Policie vyzvala veřejnost, aby se oblasti vyhnula, a ti, kteří se obávají o své příbuzné, by se měli podle výzvy shromáždit v kampusu univerzity.

Mezi kusy betonu a kovu se zatím našlo šest obětí.

Foto: Michael Laughlin, ČTK/AP

Lávka o délce 53 metrů, která měla být zcela dokončena v příštím roce, se od minulé soboty klenula nad osmiproudou silnicí. Americká média uvádějí, že přemostění silnice, které se zhroutilo, bylo dokončeno v sobotu a že konstrukce měla hmotnost 950 tun. Lávka za 14,2 miliónu dolarů (293 miliónů Kč) měla umožnit snadný přístup do školy.

Zřícená lávka v kampusu Floridské mezinárodní univerzity v Miami

Foto: Uncredited, ČTK/AP

Jak uvedla univerzita, stavba měla odolat hurikánům páté kategorie a vydržet 100 let. Most je dílem společnosti Munilla Construction Management, na projektu s ní spolupracovala FIGG Engineering.

Podle projektu měla lávka být lanovým mostem s vyoseným opěrným pilířem. V okamžiku zřícení mostu ale hlavní pilíř instalován nebyl a není jasné, co stavaři použili jako dočasnou oporu, píše agentura AP.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků