Hlavní obsah

Havarovaný brazilský letoun měl technickou závadu

Novinky, CNN,
SAO PAULO

Příčinou tragické středeční nehody brazilského Airbusu A-320, při níž zemřelo 189 lidí, nemusela být krátká a kluzká ranvej na letišti v Sao Paulu. Jeden z obracečů tahu na motoru, které zajišťují brzdění, nebyl při přistání v provozu. Uvedl to ve čtvrtek představitel letecké společnosti TAM.

Článek

Už záběry z kamery, zachycující dění na ranveji, ukazovaly, že airbus přistál mnohem vyšší rychlostí, než ostatní stroje. Zatím není jasné, zda šlo o poruchu, nebo chybu pilota.

"Z nějakých důvodů stroj nezpomalil," uvedl předseda národního leteckého úřadu Infraero Jose Carlos Pereira. "Něco se stalo a pilot z nějakých důvodů akceleroval." Více podle něj ukáže černá skříňka.

Podle brazilské televize Globo byl u stroje čtyři dny před havárií zjištěn nespecifikovaný problém s obracečem tahu na pravém motoru. Obraceče tahu slouží k brzdění stroje poté, co se stroj dotkne ranveje.

Společnost TAM uvedla, že jeden z obracečů tahu stoje, které zajišťují snížení rychlosti, byl vypnut, ovšem v souladu procedurami při údržbě. Podle společnosti TAM se v případě zjištění problému s obracečem tahu podle brazilských zásad údržby airbusů musí závada do deseti dnů zjistit a odstranit. Během této doby však není nutné stroj odstavit.

Prokurátor chce zavřít letiště

Přes nová zjištění brazilský prokurátor Marcio Schusterschitz žádal federální soud, aby dočasně letiště Cogonhas uzavřel. "Je lepší dát přednost životu před penězi," uvedl na námitky, že to může značně zkomplikovat letecký provoz v celé Brazílii.

Ranvej na letišti je krátká a hned za ní je silnice a domy. Na letišti už došlo k několika nehodám, žádná však nebyla tak tragická, jako středeční, kdy přistávající airbus přejel dráhu, přeletěl silnici a narazil do budovy společnosti TAM, kde explodovalo palivo. [celá zpráva] Zahynulo 186 lidí na palubě stroje a tři zaměstnanci společnosti TAM, pracující v budově.

Teprve ve čtvrtek se podařilo z trosek stroje vytáhnout 188 těl obětí, jen 25 se jich podařilo identifikovat, protože těla jsou zcela spálena tisícistupňovým žárem.

Den před tragédi dva stroje sjely z ranveje, která sice měla nových povrch, ale na níž nebylo zajištěno odvodnění. V březnu Boeing 737 dráhu, proslulou svou kluzkostí, přejel.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám