Letoun má být super rychlý, bezpečný, tichý a přesto šetrný k životnímu prostředí.

KOMENTÁŘ DNE:
 Trumpova vize by znamenala konec NATO - Názory uchazeče o kandidaturu na prezidenta USA Donalda Trumpa rozebírá Jiří Pehe. Čtěte zde >> 

Na jeho vývoj prozatím americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku vyčlenil 20 miliónů dolarů, tedy v přepočtu asi 480 miliónů korun. Tuto částku by měla vítězná firma dostat v průběhu příštích sedmnácti měsíců, po uplynutí této doby by měl být na stole konkrétní návrh.

Na konci první fáze projektu by měl být americké veřejnosti představen první designový návrh stroje prozatím pracovně nazvaného Low Boom Flight Demonstration.

„Vývoj, konstrukce a zkušební lety nadzvukového X-Plane (experimentálního letounu - pozn. red.) je dalším logickým krokem na cestě k tomu, abychom veřejnosti nabídli nadzvukovou leteckou přepravu budoucnosti,“ řekl deníku The Guardian Jaiwon Shin z oddělení NASA pro letecký výzkum.

Mluvčí NASA uvedl, že nové dopravní letadlo z lehkých kompozitních materiálů by  mohlo začít brázdit světová nebe už ve dvacátých letech tohoto století.

„Je potřeba poznamenat, že od doby, kdy Chuck Yeager se strojem Bel X-1 překonal zvukovou bariéru, uplynulo už 70 let. Nyní přidělením kontraktu na tišší nadzvukové stroje určené pro cestující pokračujeme v odkazu experimentálních letadel X,“ poznamenal šéf NASA Charles Bolden.