Letoun na Havaji ukončil zatím nejdelší úsek cesty, který měřil přes 8 200 kilometrů. Překonat tuto vzdálenost mu trvalo pět dnů a nocí: na letišti Kalaeloa nedaleko Honolulu přistál švýcarský pilot André Borschberg 3. července.

Rekordní, nejnáročnější úsek trasy ale letoun nepřečkal bez technických problémů. "Baterie letounu Solar Impulse 2 se přehřály během prvního dne letu z Japonska na Havajské ostrovy a nebyl způsob, jak systém ochladit," uvedl řídící tým.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Solar Impulse 2 překonal při letu přes Pacifik dva rekordy.

Cílem projektu je propagace solární energie. Letoun Solar Impulse 2 nenese ani kapku pohonných hmot. Na svém povrchu má 17 248 fotovoltaických článků, které s pomocí lithiových baterií dodávají energii čtyřem motorům. Letoun má rozpětí křídel 72 metrů, což je více, než má Boeing 747. Váží ale jen 2,3 tuny, tedy asi jako větší osobní automobil.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Solar Impulse 2 odstartoval v březnu z letiště v Abú Zabí.

Cesta letounu kolem světa začala 9. března v Abú Zabí ve Spojených arabských emirátech a měla trvat pět měsíců, přičemž na vlastní let mělo připadnout 25 dní. Komplikace se ale dostavily v Číně a poté Japonsku, kde se letadlo nečekaně zdrželo kvůli problémům s počasím. Potíže s bateriemi znamenají, že dokončit celou trasu, která by měla být dlouhá asi 35 000 kilometrů, budou piloti moci až příští rok.