„Zabíjením Židů uctíme Alláha a přiblížíme se mu,“ hlásá reklamní poutač, na němž je vyobrazen muž s hrozivým výrazem v obličeji, který má zčásti maskovaný šátkem. Další nápis dodává: „Toto je jeho džihád. Jaký je ten tvůj?“

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Dopravní podnik nechtěl reklamu, která si údajně vypůjčila slova z hudebního videa radikálního palestinského hnutí Hamás, povolit. Namítal, že by mohla podněcovat k nesnášenlivosti a násilí.

Soudce John Koeltl v úterý tento argument odmítl. Podle něj je v prvé řadě třeba chránit ústavní právo na svobodu slova. Navíc by se podle něj neměla podceňovat tolerantnost Newyorčanů. Soudce upozornil na to, že reklamy se objevily už v Chicagu a San Francisku a žádné extrémní reakce nevyvolaly.

Reklamu si zaplatila pravicová organizace American Freedom Defense Initiative, která bojuje proti islamizaci Ameriky. Reklamní poutače dala i do newyorského metra a na autobusy ve Washingtonu. Ty z metra vyzývají k podpoře Izraele, jehož společnost je podle zadavatelů na rozdíl od jeho nepřátel civilizovaná. Na dvou desítkách autobusů v hlavním městě je zase vyobrazeno setkání Adolfa Hitlera s tehdejším palestinským muftím Aminem al-Husejním.