Šestačtyřicetiletý strojvůdce William Rockefeller jel s vlakem rychlostí 132 kilometrů za hodinu, skoro třikrát rychleji, než je povoleno v místě nehody. Čtyři cestující zemřeli, 60 lidí se při nehodě zranilo. [celá zpráva]

Bottalico, který s Rockefellerem po nehodě mluvil, řekl, že "v podstatě zadříml" a že prožil "obdobnou věc jakou zažíváme, když řídíme auto...mikrospánek nebo co to může být".

Vyšetřovatelé pracující na případu předtím uvedli, že strojvůdce těsně před nehodou ztratil koncentraci a cítil se jako omámený. Zda usnul, odmítli potvrdit.

Snímek z místa havárie

Snímek z místa havárie

FOTO: Edwin Valero, ČTK/AP

Podle úvodního šetření se zdá, že nehodu nezpůsobila žádná technická závada. Federální výbor pro bezpečnost v dopravě (NTSB) nezjistil žádné chyby v brzdném systému vlaku. Brzdy ve všech devíti stanicích předcházejících nehodě fungovaly bez problému, stejně jako drážní signalizace.

Vyšetřovatelé však zdůraznili, že šetření příčiny nehody potrvá týdny, možná měsíce. Krevní zkouška nicméně vyloučila, že by byl strojvůdce v době jízdy pod vlivem alkoholu.