„Hodinu byli odevzdanými pasažéry. Hodina v letectví je celá věčnost,“ komentoval soudce Murilo Mendes skutečnost, že si piloti menšího letadla Joseph Lepore a Jean Paul Paladino před letem v září 2006 nezkontrolovali funkčnost zařízení vysílajícího jejich pozici, výšku a rychlost.

Důsledkem byla srážka jejich stroje s brazilským Boeingem 737 ve státě Mato Grosso. Zatímco se Američanům podařilo nouzově přistát, přičemž všech sedm lidí na palubě přežilo, brazilské letadlo směřující z Manausu do Ria de Janeiro se zřítilo do pralesa a zemřelo všech 154 lidí v něm. Byla to jedna z nejtragičtějších leteckých katastrof v dějinách brazilské letecké dopravy.

Vyšetřovatelé z brazilského Národního úřadu pro dopravní bezpečnost ve své zprávě uvedli, že pravděpodobnou příčinou srážky byla skutečnost, že brazilští dispečeři v důsledku „individuálních a institucionálních chyb“ poslali letadla na dráhy, jež se křižovaly.

Soudce Mendes Američany odsoudil k čtyřem letům a čtyřem měsícům ve vězení s uvolněným režimem, ale vzhledem k tomu, že se dvojice nedopustila žádného dalšího zločinu a během kariéry ani žádných chyb, změnil trest na veřejné práce.