„Vypadá to, že ztráty na životech a zranění jsou vážná. Očekávejte zítra a v příštích dnech velký zájem médií. Pak to ale podle mne odezní – budou svátky,“ napsala tehdy šéfka oddělení public relations v BP Patricia Wrightová elektronickou poštou managementu společnosti.

„Teď je to téma dne, ale Terry Schiavová je také velký příběh,“ stojí dále v e-mailu. Kauza Schiavové, ženy v kómatu, dlouhá léta udržované při životě jen díky přístrojům, jejíž manžel bojoval za právo nechat ji zemřít, tehdy vrcholila.

Přístup se nezměnil

Podle Brenta Coona, advokáta mnoha z obětí texaského neštěstí, se přístup BP k tragédii nijak nezměnil.

„Vždycky jim šlo jen o to, aby minimalizovali škodu na své pověsti,“ řekl CNN poté, co zmíněný e-mail objevil.

„Proto zdůrazňují jen pozitiva, a potlačují negativa události, napravo nalevo se omlouvají, na všechny strany slibují, že všechno napraví, a ujišťují, že se není čeho obávat,“ popsal aktivity koncernu.

„Je mi z toho špatně,“ dodal ke zjištění, že v PR oddělení koncernu stále pracují nejméně čtyři lidé, kteří měli na starosti publicitu po texaské explozi..„Nic se nezměnilo, nedělejme si iluze o jejich upřímné snaze,“ shrnul Coone.