Před čtrnácti dny byly praskliny na pylonech motorů zjištěny u jednoho Boeingu 767-300 společnosti American Airlines při kontrole jiných částí letadla. Aerolinky proto nařídily zkontrolovat všech 56 strojů typu 767-200 a 767-300, které užívají. Tato prověrka skončila v pondělí večer. Praskliny byly zjištěny u dalšího stroje.

Mluvčí aerolinek Tim Wagner vysvětlil, proč se společnost rozhodla pro kontrolu všech strojů: „Nejlepší je podobné problémy odhalit v zárodku.“ Příčina ale zatím známa není. „Dokud nebude provedeno testování kovu a prasklin, nikdo neví, co je způsobilo,“ řekl Wagner s tím, že pylon už byl poslán na testy.

Problémy s pylony se objevily už před pěti lety v místě, kde jsou připojeny k nosníku křídla. Tehdy Boieng a americký úřad pro letectví FAA nařídily zkrátit inspekce a provádět je po každých 1500 vzletech a přistáních. FAA to zdůvodnil slovy: „Vydali jsme toto nařízení kvůli prevenci únavových lomů v struktuře hlavního nosníku, které by mohly vést k oddělení motoru od nosníku.“

Stroje Boeing 767 patří ke starším ve flotile aerolinek. Verze -200 se nasazuje na mezikontinentální linky, verze -300 na dálkové lety domácí a zahraniční.