Nejhorší případ nastal 16. ledna 2008, kdy se dva stroje společnosti Continental - Boeing B-737 a a Embraer 145 - minuly ve vzdálenosti 180 metrů.

„Je to velmi nebezpečné. Byl jsem na věži, když se to stalo a všechny to vyděsilo,“ řekl řídící leteckého provozu Ray Adams

Bezpečnou vzdálenost však letadla nedodržovala opakovaně, čtyřikrát loni a čtyřikrát letos. Nebezpečí z toho vyplývající narůstá, když některý ze strojů musí přerušit přistání, což se stává v průměru při každém sedmistém dosednutí.

Když se přistání odvolá, musí stroj udělat prudký obrat doprava přes koridor využívaný dalšími přistávajícími letadly a startujícími stroji. Pilot se nesmí přitom dopustit sebemenší chyby.

Adams uvedl, že na to upozorňoval opakovaně Americký úřad pro letectví FAA. Ten ho ignoroval. FAA ho navíc dočasně odvolal z činnosti. Adams se však nevzdal a opět si stěžoval, tentokrát se obrátil na speciální radu pro stížnosti. Ta pověřila Úřad pro dopravu DOT, aby situaci prošetřil. Jeho komisař před dvěma měsíci zjistil, že problém stále přetrvává.

FAA proto na letišti zavedl počítačový program, který by pomohl letovým kontrolorům zajistit, aby stroje dodržovaly bezpečnou vzdálenost.

Počítačový program byl implementován 26. října, což potvrdil 5. listopadu i Úřad pro dopravu. Už 6. listopadu ale rada pro stížnosti zjistila, že se nevyužívá. FAA to vysvětlil tím, že bylo nutné kontrolory zacvičit, než se systém začne v půlce prosince využívat. Rada přesto předala problém na stůl prezidenta Obamy s tím, že FAA je laxní.