O projektu se ví již delší dobu a původně se první let měl uskutečnit v lednu 2010, jenže nyní představitelé vojenského letectva o projektu odmítají sdělit něco bližšího. Přitom i vzhledem k tomu, že pilotované raketoplány míří do výslužby, vypadá projekt bezpilotního vojenského raketoplánu jako velká věc.

Na oběžné dráze může takový raketoplán plnit specifické špionážní úkoly, nebo případně likvidovat menší satelity. Vznikají tak otazníky kolem toho, nakolik takové zařízení poruší některé mezinárodní dohody. Raketoplán se může totiž stát i nosičem zbraní na orbitální dráze s globálním dosahem. Ovšem využití podobného prostředku může být i komerční.

Asi pětitunový Raketoplán X-37B má mít na délku necelých devět metrů a křídla o rozpětí 4,5 metru. Jeho první let má prověřit řadu technologických novinek které zahrnují vylepšený ochranný tepelný štít, navigační systém a především autopilota schopného řídit let a pak především návrat. Ten kromě sestupu atmosférou zahrnuje i přistání na dráze, která je 61 metrů široká, a 4,5 kilometru dlouhá.

Raketoplán má přistát na letecké základně Edwards, jako záložní přistávací plocha slouží základna Vandenberg. Další informace nejsou k dispozici.

Vojenské projekty však běžně obklopuje hradba mlčení. Je sice známé, že existují, ale detaily jsou utajené. Podobně minulý měsíc vynesla raketa Atlas 5 komunikační satelit nazvaný PAN, ale není už známo, k čemu má vlastně sloužit, jen že váží dvě tuny a stál půl miliardy dolarů.