Již dříve nalezených 25 těl bylo vzato na palubu jedné z brazilských lodí. Identifikace těl by spolu s údaji o tom, v jaké části letadla cestující seděli, mohla přinést důležité informace o příčině pádu.

členové brazilského letectva na základně Fernando de Noronha přenášejí tělo oběti z letu 447.

:. Členové brazilského letectva na základně Fernando de Noronha přenášejí tělo oběti z letu 447. FOTO: Bruno Domingos, Reuters

Černé skříňky se doposud najít nepodařilo, a proto se vyšetřovatelé soustředí především na možnost, že venkovní měřiče rychlosti zamrzly a do řídící kabiny vysílaly nepřesné údaje o rychlosti letadla.

 

Pokud letadlo dopadne na hladinu celé, všechno se roztříští na malé kousíčkyletecký odborník William Waldock


Sondy rychloměrů, nazývané Pitot, mají tvar písmene L a bývají připevněné na křídle nebo trupu letadla. Rychlost a úhel letu měří senzory v přístroji pomocí tlaku vzduchu, který do Pitotu vstupuje. Sondy jsou vyhřívané, aby se předešlo jejich zamrznutí.

Záchranáři vytahují trosky zříceného airbusu.

:. Záchranáři vytahují trosky zříceného airbusu. FOTO: Reuters

Air France zahájila výměnu starší verze sond na Airbusech A330 a A340 na konci dubna a do příštího týdne by každý ze strojů měl mít alespoň dvě nové sondy ze tří. Žádný Airbus, který ještě výměnou neprošel, prý nevzletí. Letadlo, které se zřítilo cestou z Ria de Janeiro do Paříže, nové sondy ještě nemělo. Pitoty se mění podle brazilského letectva i na Airbusu A319, který používá brazilský prezident Luiz Inácio Lula da Silva.

:. FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

I s porouchanými rychloměry se dá letět

Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) vydala bezpečnostní věstník, ve kterém připomíná stávající postupy pro případ, že by rychloměry přestaly fungovat. Podle agentury se i s porouchanými rychloměry dá - při dodržení správných postupů - bezpečně letět.

:. Těla obětí leteckého neštěstí na pevnině. Zdroj: Reuters/Stream

K nejdůležitějším nalezeným troskám zatím patří směrové kormidlo havarovaného stroje. Na videozáběrech zveřejněných na stránkách brazilského letectva je vidět pomalované kormidlo s modrými, bílými a červenými pruhy v barvách Air France. Barvy nebyly nijak viditelně ožehnuty.

:. FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Yahoo.com

Snímky vedly odborníka letecké univerzity v arizonském Prescottu Williama Waldocka k názoru, že poškození kormidla vypadá jako boční zlomenina. "To podporuje názor, že se letadlo rozpadlo ještě ve vzduchu," řekl agentuře AP. "Pokud letadlo dopadne na hladinu celé, všechno se roztříští na malé kousíčky," dodal.