Podle úřadů byl "zranitelný" výměník tepla loni v lednu příčinou nehody boeingu Britských aerolinií letícího z Číny na londýnské letiště Heathrow. Oba motory letadla ztratily krátce před přistáním tah, stroj stačil naštěstí ještě doklouzat k ranveji, jen třináct lidí se zranilo. O deset měsíců později měl stejné problémy Boeing 777 společnosti Delta Air Lines nad Montanou. Také tento stroj nakonec šťastně přistál, a to v Atlantě. Podle stanice CNN bylo záchranou, že se piloti řídili směrnicemi vydanými po havárii v Londýně.

V obou případech se na výměníku po přeletu nadprůměrně mrazivou oblastí vytvořila vrstva ledu, což mělo za následek omezení přívodu paliva motorům.

„Ve světle těchto událostí během jednoho roku se domníváme, že existuje vysoká pravděpodobnost, že se něco podobného stane znovu,“ uvedl Mark Rosenker, šéf NTSB, bezpečnostního oddělení federálního úřadu.

Rolls-Royce se k doporučením nevyjádřil. Po světě létá 228 letadel s jeho motory.