Obě strany potvrdily, že v dohodě je stále ještě několik sporných míst. Plán také dosud nepodpořili republikáni v Senátu, bez nich nemůže být přijat.

Klíčoví zákonodárci vyzvali prezidenta George Bushe i nově zvoleného Baracka Obamu, aby pomohli získat podporu pro návrh v obou stranách u skeptických zákonodárců. Bush spolu s řadou republikánských zákonodárců vyjadřoval pochyby, zda budou automobilky schopny vůbec dlouhodoběji přežít. Obama ji podmiňoval restrukturalizací a vývojem ekologičtějších a úspornějších vozů.

"Tvrdá práce obou stran se vyplatila," řekl k dohodě demokratický senátor Carl Levin z Michiganu, státu, kde je ústředí všech tří amerických automobilek.

Automobilky chtěli více

Suma je však ani ne poloviční oproti částce, kterou automobilky chtěly. Minulý týden požádaly Kongres o státní podporu ve výši 34 miliard dolarů. V listopadu přitom žádaly jen 25 miliard. Jejich cílem je odvrátit hrozící bankrot. V prvních týdnech příštího roku jim může dojít hotovost na výrobu. V listopadu prodej automobilů včetně vozů zahraničních automobilek klesl meziročně o 36,7 procenta.

Jedním ze sporných bodů je otázka, jak zabezpečit návratnost půjčky v případě bankrotu Chrysleru, který je zcela v soukromých rukou. Barack Obama trvá na tom, aby pomoc nepostihovala daňová poplatníky. Dalším sporným bodem je otázka soudních procesů ohledně emisí.

Peníze přijdou, jak navrhovala vláda od začátku, z fondu ministerstva energetiky. Fond byl schválen již v září a byl určen k podpoře vývoje úspornějších a ekologických vozů.