Nejdříve se zažehly tři motory raketoplánu a o par sekund později také dva přídavné motory SRB a Discovery opustil startovací rampu. Po dvou minutách byly odhozeny přídavné raketové motory a přibližně po osmi minutách byly vypnuty motory raketoplánu. Poté byla odhozena nepotřebná vnější palivová nádrž, která následně shořela v atmosféře nad Indickým oceánem.

Start Discovery byl o víkendu dvakrát odložen kvůli nepřízni počasí a ještě v pondělí visely nad startem velké otazníky. Při běžné inspekci po druhém odkladu nalezli technici NASA trhlinu v izolaci vnější palivové nádrže.

Právě na izolaci palivové nádrže je NASA obzvláště háklivá, protože odlomený kus této izolace způsobil katastrofu raketoplánu Columbia v roce 2003 a málem i Discovery před rokem. Přesto vedení NASA po dlouhých debatách usoudilo, že nyní nebezpečí nehrozí a raketoplán může letět.

Opět odpadala izolační pěna

Start sledovaly milióny lidí nejen v místě startu na Mysu Canaveral, ale také u televizních obrazovek a na internetu. Po startu si všichni viditelně oddechli. Ze záběrů bylo patrné, že i tentokrát odpadly z rakety kusy izolační pěny. To je však běžná věc. Zda mohly poškodit plášť reketoplánu, se teprve zjistí.

Úkolem současné mise je především vyzkoušet účinnost nových opatření, ale také dopravit na Mezinárodní kosmickou stanici (ISS) zásoby a jejího třetího člena Němce Thomase Reitera. Ke stanici má raketoplán dorazit ve čtvrtek v odpoledních hodinách našeho času. Ve vesmíru by měl být asi 13 dní.

On-line přenos z průběhu celé mise připravily Instantní astronomické noviny.