Podle údajů pobřežní stráže v jihošvédském Malmö dosáhla velikost skvrny dnes ráno již téměř 40 kilometrů čtverečních. Její podlouhlý tvar je široký přes tři kilometry a dlouhý asi 12kilometrů.    

Z čínské lodi, která se potopila severně od dánského ostrova Borhnolm blízko jihovýchodního pobřeží Švédska po kolizi s dalším plavidlem registrovaným na Kypru, uniklo již do Baltského moře asi 150 tun ropy.

Záchranáři čerpají ropu, ta však stále uniká 

Loď sice převážela hlavně umělá hnojiva, měla však ve svých nádržích také 1700 tun ropy. Záchranářům se z hloubky 68 metrů pod hladinou, kam plavidlo kleslo, podařilo zatím vyčerpat asi 500 tun. Další ropa však stále uniká do moře.     

Sám náklad 60 tisíc tun hnojiv podle odborníků naštěstí není ekologicky nebezpečný. Všech 27 členů posádky se již před potopením plavidla podařilo zachránit. Příčina srážky lodí za jasného počasí stále není známa. Kyperská loď z místa nehody po několika hodinách odjela k opravědo Polska.