Spor se týká přístupu k výrobním tajemstvím kolem letounu. Kongres ani firma Lockheed Martin je nechtějí Britům postoupit. Bojí se, že by se dostala do rukou jejich britské konkurence. Britové ale uvádějí, že za navržených podmínek by museli žebrat o pomoc specialistů Lockheedu po každém letu.

Spory o podmínky prodeje se vedou dlouhé měsíce, i když většinou neveřejně. Skutečnost, že Američané nechtějí předat citlivá data ani tak blízkému spojenci, jako je Londýn, patrně výrazně omezí JSF v mezinárodním obchodu, protože jiné státy nemohou očekávat lepší zacházení.

Lord Drayson odmítl britským novinářům říci, jaké připravuje vláda alternativy k americkému letadlu. Podle tisku je jednou z možností modernizace britských letadel, druhou je nákup letadel Rafale ve Francii.

Britský Rolls-Royce přišel o zakázku 

Vyjednávání s USA podle Draysona pokračovalo poměrně dobře, pokud bylo v rukou vlády, protože Bílý dům je britským požadavkům nakloněn. Nesmí ale předat vojenská a technologická tajemství bez souhlasu Kongresu, který něčemu takovému není nakloněn. Drayson nicméně řekl, že si je jist, že jednání bude úspěšné.

Británii popudilo také nečekané americké rozhodnutí nevyvinout pro JSF druhý motor za dvě miliardy dolarů, protože tím přišla o zakázku britská firma Rolls-Royce. Pentagon o změně plánu navíc rozhodl bez předchozí konzultace s Británií.

Británie se na projektu JSF v celkové hodnotě 138 miliard liber podílí více než miliardou liber (přes 40 miliard korun). Předběžně se jedná o dodávce 150 letounů v ceně deset až 13 miliard liber.