Jak konstatuje úterní vydání slovenského deníku Nový čas, výsledky vyšetřování předloží ve středu vládě ministr obrany Martin Fedor. Deníku se podařilo tento materiál získat.

Materiál údajně konstatuje, že další příčinou havárie bylo "pravděpodobné nenastavení nebezpečné výšky na rádiovýškoměru na stanovenou hodnotu" a také přechod z přístrojového navádění na vizuální přiblížení při přistávání. Podle vyšetřovatelů si posádka neuvědomovala nebezpečnost situace, o čemž svědčí klidná rádiokomunikace s radarem a také to, že posádka neoznámila letovému řízení žádné problémy na palubě letadla.

Zpráva jako příčinu nehody vyloučila letištní a meteorologické zabezpečení a také zhoršený zdravotní stav posádky. "K celkovému obrazu zatím chybí kompletní výsledky pitvy a biochemické vyšetření členů posádky," píše Nový čas. Vyšetřovatelé v závěru zprávy konstatují, že příčina nehody nebyla jednoznačně potvrzena.

Tragédii mohly způsobit i mobily

Vojenský prokurátor Mikuláš Gardecký připustil, že přístroje v letadle těsně před havárií nefungovaly spolehlivě. "Na palubě jsme našli velké množství mobilních telefonů. To mohlo mít určitý vliv na některé palubní přístroje," uvedl Gardecký pro televizi Markíza     

Mluvčí resortu obrany Zenon Mikle se k výsledkům vyšetřování odmítl vyjádřit. "Ministr chce nejdříve informovat členy vlády a parlamentního výboru pro obranu a bezpečnost," uvedl.

Slovenský antonov letěl 19. ledna 2006 z kosovské Prištiny do Košic. Na severovýchodě Maďarska narazil do 700 metrů vysokého kopce Borsó. Na palubě zahynulo 42 lidí, většinou vojáků mírové jednotky KFOR, pracovníků ministerstva obrany a členů posádky. Nadporučík Martin Farkaš nehodu zázrakem přežil. Utrpěl otok mozku a po několika dnech byl propuštěný do domácího léčení. Na okolnosti nehody si nepamatuje, protože má výpadek paměti.