"Všechny indicie ukazují na lidský faktor," zdůraznil šéf vyšetřovacího týmu černohorské železniční společnosti Ilija Lubarda. Podle něho "lhostejnost nebo nedodržení pracovních povinností" ze strany strojvůdce způsobily, že souprava se vymkla kontrole, vykolejila a zřítila se do stometrové propasti.

Strojvůdce možná nezajistil brzdy poté, co opustil své sedadlo kvůli blíže nespecifikované opravě. To zřejmě způsobilo, že vlak se dal do pohybu, aniž by za jeho řízením někdo byl.

V době nehody jel vlak rychlostí 150 kilometrů za hodinu, což jasně ukázalo záznamové zařízení v lokomotivě. Vagóny vykolejily ještě v tunelu, kde narážely do jeho stěn. Za tunelem, kde se vlak pohyboval rychlostí 110 kilometrů za hodinu, se vykolejené vagóny zřítily ze srázu.

Podgorický vyšetřovací soudce Zoran Radović však nevylučuje ani selhání brzd, protože 700 metrů před nehodu ještě vlak bez problémů zabrzdil. "Vše ukazuje, že došlo k poruše brzdného systému vlaku," uvedl pro bělehradské rádio B92.

Lubarda ale popřel, že by vlak měl poruchu na brzdách. "Vlak byl v dokonalém pořádku, před několika měsíci prošel generální opravou."

Strojvůdce, který byl se zraněními hospitalizován, je nyní v nemocnici v policejní vazbě.