Článek
Soudce potvrdil, že stávka je nelegální. Podle newyorské legislativy nesmějí stávkovat pracovníci ve veřejném sektoru. Za to byla odborům vyměřena pokuta ve výši milión dolarů za každý den trvání stávky. Každý odborář přijde za den stávky o dvoudenní plat.
Newyorský starosta Michael Bloomberg, který šel opět do práce pěšky přes dvoukilometrový brooklynský most, označil stávku za "zbabělý čin", jímž vytvářejí odbory nátlak na dopravní podnik.
Stávka podle něj může způsobit každý den škody ve výši 400 miliónů dolarů. Bloomberg, jenž šel v úterý do práce pěšky, vyzval Newyorčany, kteří normálně jezdí do práce autobusy a metrem, aby jeli na kole, šli pěšky nebo se jich více domluvilo a jeli jedním autem popřípadě, aby pracovali z domova. Auta, ve kterých nesedí nejméně čtyři lidé, nejsou vpuštěna na most a do tunelů vedoucích na Manhattan.
Facka do tváře Newyorčanů
Situaci by se měla ve středu zlepšit, protože na Manhattan mají začít jezdit některé vlaky příměstské dopravy. Kapacita nádraží však nestačí.
Odboráři vyhlásili stávku v noci na úterý, když zkrachovaly jejich rozhovory s Metropolitním dopravním úřadem MTA, který nevyhověl jejich požadavkům na zvýšení platů a udržení zdravotního pojištění a penzí i do budoucnosti. [celá zpráva] Jejich snižování svaz TWU odmítl s tím, že podnik má přebytek rozpočtu ve výši miliardy dolarů. Tu míní MTA použít na rekonstrukce dopravní sítě. "Zaměstnanci dopravního podniku jsou unavení tím, že jsou podceňování a nedostává se jim respektu. Uvedl šéf odborů Roger Toussiant . MTA označil stávku za facku do tváře Newyorčanů.
Místní média tvrdí, že stávka nebyla nutná a viní obět strany z neústupnosti.