Článek
Kvůli stávce nejezdí metro ani autobusy, jimiž v New Yorku denně cestuje na sedm miliónů lidí. Obyvatelé předměstí se dostávali do New Yorku fungujícími vlaky a řada firem z finančního centra na Wall Street vypravila pro své zaměstnance zvláštní autobusy. Značnou část zaměstnanců firmy nechaly pracovat z domova, ti ostatní však byli často odkázání na taxíky, vlastní nohy, kola, případně kolečkové brusle.
Policisté začali nad ránem vytvářet kontrolní body, kde zastavovali auta jedoucí na Manhattanu a nepouštěli je dále, když v nich byli méně než čtyři lidé. Ulice na Manhattanu tak po celý den zůstaly volné a průjezdné.
Na stávce vydělají hlavně taxikáři, po jejichž službách byla dnes největší poptávka. "Na taxíky čekaly stovky lidi a dveře se mi netrhly," řekl řidič taxislužby Angel Aponte.
Krach jednání
"Zaměstnanci veřejné dopravy už jsou unaveni z toho, jak nízkého ocenění a slabého respektu se jim dostává," oznámil novinářům šéf odborového svazu zaměstnanců v dopravě (TWU) Roger Toussaint poté, co v noci odmítl návrh Metropolitního dopravního úřadu (MTA). Ten je ale podle posledních informací připraven pokračovat v jednání.
MTA označil stávku za nelegální. Toussaint dodal, že se všichni vrátí, jakmile dostanou férovou smlouvu. Odboráři chtěli osmiprocentní zvýšení platů, ale jsou ochotni jít na šest procent, pokud MTA sníží počet disciplinárních řízení se zaměstnanci podniku. Odbory též požadovaly udržet úroveň zdravotního pojištění a penzí pro budoucí zaměstnance.
Toussaint si také stěžoval, že vláda by měla dávat více peněz do hromadné dopravy: "Státní dotace poklesly z dvaceti na deset procent před patnácti lety a nyní na nulu." Vyzval také guvernéra George Patakiho, aby se o to přičinil, a tak napomohl ukončení krize. Pataki místo toho upozorni, že stávky zaměstnanců veřejných služeb jsou nezákonné.