V roce 2004 se ve světě vyrobilo podle IFPI 1,2 miliardy nelegálních kopií, tj. 34 procent celosvětového prodeje. Nárůst "podnikání" ale ve srovnání s minulostí zpomalil na 2 procent ročně.

Pomohlo zpřísnění zákonů v Mexiku, Brazílii, Hongkongu, Paraguaji a ve Španělsku. Naopak v Česku, Chile, Řecku, Indii a Turecku se v roce 2004 objevily v obchodech mezi tzv. legálními nahrávkami i pirátské kopie.

Vede Čína

Dokument si stěžuje zejména na čínské piráty, kteří představují 85 % celosvětové produkce nezákonných hudebních kopií. Tamní nelegální obchody podle IFPI představují "trh sám pro sebe". V roce 2003 zisky z něho činily až 411 mil. USD (asi 10 mld. Kč).

K velkému porušování autorských práv dochází dále ve státech bývalé východní Evropy, Latinské Americe ale i západní Evropě, kde je jako největší hříšník jmenováno Španělsko. Madrid problémy v tomto směru přiznává. Doplňuje, že podle odhadů tvoří nelegální kopie čtvrtinu prodaných hudebních nosičů.

IFPI tvrdí, že přesunula svůj boj proti pirátům do tzv. rozvojových zemí; naopak poněkud upustila represe proti lidem stahujícím hudbu z internetu. Podle organizace nejvíce hudební společnosti nyní přicházejí o zisky v případě, kdy se přímo v továrnách, a to v miliónových edicích, vyrábějí nelegální kopie nejnovějších hitů. Centry podobných "obchodů" jsou právě tzv. rozvojové země v Asii. Vedle Číny rovněž Pákistán a  Indonésie.