Kühnl se během návštěvy mimo jiné sešel s afghánským ministrem obchodu a faktickým premiérem Hadájatem Amínem Arsalou, který ocenil českou účast v Mezinárodních silách pro podporu bezpečnosti v Afghánistánu (ISAF).

Jednali o obnově hospodářské spolupráce - rýsuje se například možnost navázat na aktivitu českých expertů při výstavbě afghánských cementáren ještě z dob socialistického Československa. Kühnl hovořil také s tureckým velitelem kábulského letiště, plukovníkem Kazimem Öngülem, který řekl, že pokračuje výcvik afghánského personálu včetně dispečerů, který se jednou ujme řízení provozu letiště. Jedná se o 700-800 lidí.

Český ministr se rovněž sešel s afghánským generálem Muhammadem Azimem Mudžáhidem, který ho informoval, že pokračuje budování afghánské armády s cílem mít 70 000 vojáků. Generál ovšem nedokázal upřesnit, kolik mužů mají afghánské ozbrojené síly nyní k dispozici. Zároveň přiznal, že v boji proti teroristům podél hranice mezi Afghánistánem a Pákistánem se nedaří navázat spolupráci obou zemí.

Čeští politici a problémy s letadly

Podobnou nehodu s letadlem měl Kühnl už v březnu. Vládní stroj Tu-154M se kvůli závadě musel po dvou hodinách ve vzduchu vrátit z cesty do Izraele. Ministr incident okomentoval tím, že je to jen ukázka nutnosti obnovit vládní letku. 

"Myslím, že nefungovaly nějaké budíky. Museli jsme se proto otočit. Já ale absolutně důvěřuji letce i pilotům a prakticky jsem to neznamenal. Je to ale i určitá ukázka toho, že je čas na obnovu letky," řekl Kühnl novinářům.

Stroj sovětské výroby An-26 zase zůstal začátkem června stát na letišti v Podgorici v Černé Hoře kvůli závadě bezpečnostní kontrolky. Poruchu zhruba za půlhodinu odstranili palubní technici. Letěl s ním ministr zahraničí Cyril Svoboda.