"Zhruba deset kilometrů tunelu bude muset být opraveno. Vše zabere několik měsíců," řekl za Francouze odpovědný úředník Gilbert Santel.

Podle odhadů tunelem Fréjus, otevřeného v roce 1980, ročně projedou dva milióny vozidel. Vše zkomplikuje dopravu v nadcházejících letních měsících na francouzsko-italských hranicích. Jen menší část provozu může pojmout téměř plně vytížený tunel pod Mont Blankem, který postihlo v roce 1999 stejné neštěstí, ovšem s bilancí 39 mrtvých.

Těla dvou obětí, které se s největší pravděpodobností udusily kouřem, objevili záchranáři v jednom z nouzových krytů. Tři osoby přiotrávené kouřem odvezly sanitky do nemocnice. Ze stejného důvodu museli vyhledat lékařské ošetření i dva francouzští hasiči. Z blízkosti neštěstí evakuovali francouzští a italští záchranáři desítky lidí.

Informace o totožnosti obětí se dlouho rozcházely. Agentury je původně identifikovaly jako dva slovinské řidiče, ale agentura ANSA uváděla, že zahynuli Slovinec a Slovák. Mrtví pocházeli ze západoslovenské vesnice Horné Otrokovce, sdělila ČTK Sládečková. Dvacet osob v tunelu utrpělo více či méně těžká zranění a tři osoby přiotrávené kouřem odvezly sanitky do nemocnice. Ze stejného důvodu museli vyhledat ošetření i dva hasiči.

Začaly hořet pneumatiky

Podle italské agentury ANSA se uprostřed tunelu vzňalo nákladní vozidlo, které převáželo pneumatiky. Oheň poté přeskočil na další čtyři kamióny.

Na místo tragédie, jež se stala na francouzské straně tunelu, přijeli jako první francouzští hasiči, zatímco italští se tam kvůli množství aut, vysoké teplotě a dýmu v tunelu dlouho nemohli dostat. Požár ve Fréjus dlouhém třináct kilometrů dostaly jednotky pod kontrolu v neděli ráno.