Domněnku o chybě strojvůdce podpořil ve včerejším vydání také list La Stampa, když s odvoláním na prokuraturu upřesnil, že strojvůdce osobního vlaku měl čekat na nádraží Bolognina di Crevalcore, než přejede na jednokolejné trati nákladní vlak, a přesto vyjel.

Podle italské státní televize RAI 2 úřad veřejného žalobce sledoval ještě jeden směr vyšetřování, a to poruchu na výhybce. Italská železniční společnost Ferrovie dello Stato včera navíc potvrdila, že nákladní vlak řídil mladý železničář, který neměl strojvůdcovskou licenci.

Prokuratura ho už začala vyšetřovat. RAI 2 uvedla, že po srážce regionálního vlaku s nákladní soupravou na jednokolejové trati na trase Bologna-Verona mohli většinu mrtvých identifikovat pouze díky vzorkům DNA, protože silný náraz obou souprav většinu těl znetvořil k nepoznání.

Značně vytížená trať z Boloně přes Veronu do alpských tunelů měla být už před léty modernizována. Rekonstrukce sice začala, avšak práce byly přerušeny.