Hlavní obsah

Báli jsme se o život, popisují pasažéři výletní lodi, která vjela do zimní bouře

Pasažéři výletní lodi společnosti Norwegian Cruise Line, která měla na přelomu roku namířeno z Baham do New Yorku, zažili nepříjemný zážitek. Loď totiž vplula přímo do zimní bouře, což na palubě způsobilo obrovskou paniku. Ačkoliv se kapitánům podařilo po třech dnech dostat do vytouženého cíle, řada lidí hodlá společnost žalovat, píše deník Daily Mail.

Foto: Profimedia.cz

Výletní loď Norwegian Breakaway.

Článek

Měla to být poklidná plavba, poslední tři dny na moři se však pro čtyři tisícovky pasažérů výletní lodi s názvem Norwegian Breakaway staly noční můrou.

Obrovská loď totiž 4. ledna vplula přímo do zimní bouře Grayson, jež připomíná hurikán a přináší extrémní vítr a chlad. Tento přírodní jev meteorologové též označují termínem „bomb cyclone“ (cyklónová bomba).

Podle cestujících vládla na palubě velká panika a řada lidí se bála o holý život. Loď prý bičoval silný déšť, sníh i vítr. Vlny byly tak velké, že ze stěn dokonce prosakovala voda.

„Byla jsem tam s celou rodinou a myslela si, že už se odtamtud nikdy nevrátíme. Moje dcera volala svému snoubenci, který s námi nebyl, aby se s ním rozloučila,“ svěřila se Daily Mailu cestující Karoline Rossová.

Nejhorší prý bylo, že lidé od kapitánů nedostali téměř žádné informace. „Myslím, že nevědomost nás poznamenala nejvíce. Sdělili nám jenom málo informací, takže jsme pomýšleli na nejhorší,“ přiznala další z pasažérů Christina Mendezová.

Společnost chtějí žalovat

Ačkoliv se nakonec kapitánům podařilo dostat do vytouženého cíle a nikdo z cestujících nebyl zraněn, na společnost se teď valí kritika ze všech stran. „Bylo to nejhorší, co jsem doposud zažila,“ nešetřila kritikou cestující Brenda Walsh-Matiasová v rozhovoru pro televizní stanici WNEP.

„Cestovat 72 hodin bouří s neustálým houpáním ze strany na stranu, prosakující se vodou na palubu, a ještě bez toho, aniž by nás kapitáni uklidnili, je absurdní,“ řekla další z cestujících Gabby Merlinová.

Společnost ve svém prohlášení uvedla, že podmínky byly silnější, než se očekávalo a že se všem pasažérům za případné nepříjemnosti omlouvá. Velké množství z nich však následně žádalo o plnou finanční náhradu.

Podle nejnovějších informací jim ale společnost nabídla pouze kredit ve výši 500 dolarů (asi 10 tisíc korun), které mohou v budoucnu využít na další plavbu. To však podle stanice Fox News postižené namíchlo a řada z nich se chystá společnost žalovat.

Reklama

Výběr článků

Načítám