Slavnostního zahájení výstavby se zúčastnili zástupci automobilky a japonského investora stavby firmy Takenaka, kterou si korejská firma vybrala jako generálního dodavatele stavby. Subdodavateli by měly být slovenské firmy.

"Je pro mě velikým potěšením, že jsem se dožil tohoto dne, kdy můžeme začít největší slovenskou investici od roku 1990," řekl primátor Žiliny Ján Slota, podle něhož díky automobilce vznikne na celém Slovensku 60 tisíc nových pracovních míst.

Do poslední chvíle ale přitom zůstávalo nejasné, zda stavba odstartuje v plánovaném termínu, protože několik desítek majitelů půdy odmítlo prodat pozemky za státem nabízenou cenu 140 korun za metr čtvereční. Vlastníci, které stát nepřesvědčil k prodeji, podle předsedy petičního výboru Dušana Mikulíka, podají proti územnímu rozhodnutí o výstavbě automobilky odvolání. Údajně není ještě odkoupeno 50 hektarů půdy z celkové rozlohy 220 hektarů.

Slovenský tisk informoval, že o státem nevykoupené pozemky projevila zájem také nejmenovaná česká společnost zabývající se obchody s nemovitostmi. Mikulík tvrdí, že ta nabízí 350 korun za metr čtvereční místo státem nabízených 140 korun. Společnost má údajně zájem o koupi pozemků pouze jako celku. 

Výstavbu závodu u Žiliny oznámilo vedení korejské společnosti letos v únoru. Ve hře byly i lokality v Maďarsku, České republice a Polsku. V žilinském závodě by se v roce 2006 mělo vyrábět až 300 tisíc automobilů ročně. Celková investice by měla činit 1,1 miliardy dolarů, subdodavatelé by měli investovat dalších 300 miliónů USD.