Vládní kampaň se soustředila na strašení obyvatel migranty. Text na jednom z vládních billboardů se například ptá: „Věděli jste? Pařížské útoky spáchali imigranti.“ Další kladou tyto otázky: „Věděli jste? Od začátku uprchlické krize umřelo v Evropě 300 lidí po teroristických útocích“ nebo „Věděli jste? Brusel chce do Maďarska nastěhovat ilegální přistěhovalce v počtu jednoho města?“

Maďarští voliči budou v referendu odpovídat na sugestivně zformulovanou otázku: „Chcete, aby Evropská unie nařizovala povinné přemístění osob bez maďarského občanství do Maďarska bez souhlasu maďarského parlamentu?“ Plebiscit se uskuteční 2. října 2016 a bude platný v případě nadpoloviční účasti voličů.

Kabinet vyzývá Maďary, aby na položenou referendovou otázku odpověděli ne. „Neriskujme budoucnost Maďarska, hlasujme ne,“ vysvětlil hlavní myšlenku kampaně Csaba Dömötör z úřadu vlády.

Opozice za bojkot

Opozice vyzývá voliče k bojkotu referenda. Vyčítá vládě, že billboardy vyvolávají strach, obsahují polopravdy a zkreslené informace. Opoziční Demokratická koalice použila například ve své kampani slogan: „Zůstaň doma, zůstaň v Evropě“.

Recesistická Strana dvouocasého psa rozběhla z veřejné sbírky vlastní antikampaň. Její billboardy jsou graficky téměř totožné s vládními plakáty, ale text zesměšňuje vládní kampaň. Například: „Věděli jste? Voda je nejčastější příčinou úmrtí topením“ nebo „Věděli jste? Průměrný Maďar vidí v životě víckrát UFO než uprchlíka“.

Předseda recesistické strany Gergely Kovács uvedl, že jejich kampaň je financovaná výhradně z darů sympatizantů. „Zatím jsme umístili 800 plakátů. Jsme proti ovzduší nenávisti, které vytváří tato vláda,“ říká.