Jak potvrdila bez dalších podrobností mluvčí letiště, nehoda se stala na staveništi terminálu číslo 3. Podle nemocničních zdrojů agentury Reuters bylo převezeno k ošetření nejméně deset zraněných z letiště. Záchranné týmy pátrají po dělnících uvězněných pod troskami zřícené konstrukce.

Podle agentury DPA, která se odvolává na letištní činitele, pracovalo v okamžiku neštěstí na stavbě kolem 60 lidí. Agentura AP naproti tomu uvádí s odvoláním na nejmenovaného zástupce stavební firmy až 150 dělníků pracujících na hrubé stavbě v době zřícení.

Terminál jako obří křídlo

Příčina neštěstí, které se stalo kolem 11:00 místního času (9:00 SELČ), není zatím známa. Letiště v Dubaji, které je jedním z největších a nejživějších na Blízkém východě, prochází v současnosti modernizací. Projekt podle agentury Reuters zahrnuje i výstavbu nového terminálu, který má po dokončení zvýšit počet odbavovaných cestujících na 46 miliónů ročně z dosavadních 22 miliónů.

Architektonický návrh nového terminálu, který má mít podobu obrovského křídla letadla o délce téměř jednoho kilometru, pochází z dílny francouzské společnosti Aéroports de Paris. Ta navrhovala i letiště Charlese de Gaulla v Paříži, kde při květnovém zřícení části terminálu zahynuli čtyři lidé. "Od nás pochází jen architektonický návrh, se stavbou jsme neměli nic společného," hájil firmu na dotaz agentury AP nejmenovaný představitel společnosti.

65letý architekt Paul Andreu, jehož dílem jsou obě letiště, realizuje velkolepé projekty po celém světě - nyní např. Národní divadlo v Pekingu či Centrum východoasijského umění  Podepsal se i pod projektem letiště v Šanghaji-Pudongu otevřeného v roce 2001. Celkem stvořil skoro čtyřicet vzdušných přístavů, mimo jiné právě v Dubaji, Ósace a Djakartě.