Celou 5240 tun těžkou konstrukci mostu postavili mostaři u levého břehu Dunaje. Pak ji otočili do požadovaného směru. Jedna strana mostu byla přesouvána na soulodí, zatímco druhá se otáčela v ložisku na břehu. Soulodí tahali lany z pravého břehu Dunaje a stavbařům pomáhal i proud řeky, protože však nebyl dost silný, musely pomoci i remorkéry.

Jednodenní odklad

Původně se měl most otočit už v sobotu, ale nastaly technické potíže. "Nemáme kam pospíchat. Máme jen jeden pokus, tak nebudeme zbytečně riskovat," prohlásil Maťaščík.

Hladina Dunaje byla v těchto dnech stabilizovaná pomocí vodního díla Gabčíkovo v požadované úrovni a tím byla snížená i rychlost toku. Při otáčení mostu nesměl průtok přesáhnout 2500 krychlových metrů za sekundu a rychlost větru nesměla být vyšší než deset metrů za sekundu. Přítomní armádní potápěči a ženisté naštěstí nemuseli zasahovat. Vše proběhlo bez potíží.

 "Počasí bylo super. Nebyl vítr, kterého jsme se tak obávali, nebylo příliš silné slunce, které by nám jinak zahřálo konstrukci více než je třeba. A na Dunaji se nám daří udržet hladinu jakou potřebujeme. Zatím je to velmi dobré," pochvaloval si podmínky, které provázely nejnapínavější fázi, Ladislav Csáder, ředitel společnosti Metro, jež je generálním investorem stavby.

Lodní doprava je na Dunaji zastavena až do úterý. Most bude sloužit automobilistům od května. Zatím však nemá jméno, říká se mu nelogicky most Košická, protože navazuje na Košickou ulici.