Most byl postavený u levého břehu Dunaje a v pátek byla jedna strana přesunuta na soulodí.

Dnes se měl most otočit do správné polohy. Při otáčení bude jedna strana mostu stále na břehu a bude se otáčet v ložisku.

K večeru měl být most upevněn k pilíři na pravé straně Dunaje a v neděli měl být postupně přesunutý na pilíř, kde ho upevní. 

Pozastavená doprava

Hladina Dunaje je pomocí vodního díla Gabčíkovo stabilizovaná v požadované úrovni, a tím je snížená i rychlost toku. Při otáčení mostu nesmí průtok přesáhnout 2500 krychlových metrů za sekundu a rychlost větru nesmí být vyšší než deset metrů za sekundu. Připraveni jsou armádní potápěči a ženisté, kdyby se něco stalo.

Lodní doprava je na Dunaji zastavena až do úterý. Lodě se hromadí v bratislavském přístavu. Cestující na turistických lodích sledují neobvyklé divadlo, když se otáčí 5 700 tun těžký most.

"Už aby se po něm dalo jezdit. Vždyť ostatní mosty už nestačí na zvyšující se počet automobilů," řekl obyvatel 150tisícového sídliště Petržalka na pravém břehu Dunaje, který se denně potýká s dopravními zácpami. Pátý most by měl zprovozněn v květnu 2005.