Letoun, který měl před zahájením nynější etapy dlouhé 1375 kilometrů desetidenní přestávku, protože čekal na příznivější počasí v Číně, přistál se značným zpožděním kvůli silnému protivětru.

Autory projektu jsou Švýcaři André Borschberg a Bertrand Piccard, kteří se při pilotování jednosedadlového stroje střídají. Pilotem páté etapy byl Piccard. Podle řídícího letu Raymonda Clerca byla nynější etapa zatím nejtěžší.

Letadlo mělo podle původního plánu po krátké přestávce zamířit hned do Nankingu. Let byl ale nakonec o několik dnů odložen kvůli nepříznivému počasí a z bezpečnostních důvodů. Celému týmu nezbývá než čekat na zlepšení povětrnostních podmínek. Další úsek dlouhý 1190 kilometrů má trvat zhruba 20 hodin.

Stroj  je vylepšenou verzí prvního letadla Solar Impulse, které oba piloti vyzkoušeli při přeletech nad Evropou, Afrikou a USA. Na svém povrchu má 17 248 fotovoltaických článků, které s pomocí lithiových baterií dodávají energii čtyřem motorům. Letoun má rozpětí křídel 72 metrů, což je více, než má Boeing 747. Váží ale jen 2,3 tuny, tedy asi jako větší osobní automobil.