Lamela roztrhla pneumatiku Concorde, jejíž kusy následně prorazily jeho palivovou nádrž.

Kov odpadl z letadla DC-10 americké společnosti Continental Airlines, které osudný den startovalo před nadzvukovým strojem.

Smrtící záměna

Lamela byla použita jako náhradní součástka. Originál se vyrábí ze slitiny, jež na rozdíl od titanu "pneumatiku neprorazí".

Smrtící záměnu nyní objasňuje francouzský vyšetřující soudce. Použití titanu bylo totiž nadstandardní. Předpisy údržby DC-10 jeho použití v tomto případě nepředpokládají.

Výměnu provedla odborná firma v americkém Houstonu. Prokáže-li se pochybení tamních techniků, bude mít případ s největší pravděpodobností soudní dohru.

Konec Concorde

Concorde se zřítil krátce po startu z pařížského letiště Roissy/Charles de Gaulle 25. července 2000.

Neštěstí nakonec vedlo k zastavení provozu letadel Concorde. Stroje před tím téměř tři desítky let bez nehody provozovaly společnosti Air France a British Airways.

Poslední komerční lety se uskutečnily loni. [celá zpráva] Dnes se už s nimi mohou lidé setkat jen v muzeích.