Zpráva o neštěstí Andreu zastihla v Pekingu, kde realizuje velkolepé projekty. Nové národní divadlo v Pekingu začali stavět v prosinci 2001 a jím navržené Centrum východoasijského umění se pro Čínu stalo symbolem začátku nové éry.

Protože nepopře slabost pro letiště, podepsal se také pod projektem letiště v Šanghaji-Pudongu otevřeného v roce 2001. Celkem stvořil skoro čtyřicet vzdušných přístavů, mimo jiné v Dubaji, Ósace a Djakartě, a jeho kniha nese titul Postavil jsem mnoho letišť.

Ještě jako mladý architekt před 29 lety nečekaně zvítězil v konkursu na dostavbu a rozšíření nového letiště v Roissy na severu francouzské metropole, které později dostalo jméno po francouzském prezidentu Charlesi de Gaullovi. Spojil s ním svůj osud - i když stavěl po celém světě, vždy si našel čas na Roissy.

Prestižní zakázka v Číně

Pařížská tragédie oživila v Číně debaty o tom, zda volba francouzského tvůrce pro stavbu 45 metrů vysoké opery v centru metropole byla správná. Budova za 325 miliónů dolarů (8,8 miliardy korun) umístěná uprostřed vodní plochy je považována za vrchol Andreuovy kariéry.

Konstrukce ze skla a titanu v podobě obrovské bubliny skrývá operu s 2416 místy, koncertní sál pro 2017 návštěvníků a divadlo pro 1040 hostů. Otevření stavby, kterou čínské úřady považují za velmi prestižní, na Náměstí nebeského klidu je plánováno na konec roku 2005.

Podle listu Le Figaro však čínské zdroje potvrdily, že Andreuovi důvěřují a není žádný důvod k přehodnocení projektu. Stavba bude pokračovat, ujistil Peking.