Qantas obdržely v hodnocení bezpečnosti plných sedm hvězdiček. Aerolinky od 50. let minulého století, kdy začaly létat, nezaznamenaly žádnou smrtelnou nehodu. Do první desítky nejbezpečnějších leteckých společností se dále zařadily, podle abecedy, Air New Zealand, All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, Eva Air, Royal Jordanian, Singapore Airlines a Virgin Atlantic. Nejvyšší hodnocení, tedy sedm hvězdiček, obdrželo 137 z 448 hodnocených firem, včetně ČSA.

Mnoho leteckých společností již roky nezaznamenalo žádný významný bezpečnostní incident, natož havárii. Mezi největšími a nejspolehlivějšími přepravci je tak z hlediska bezpečnosti převážně pouze velmi nepatrný rozdíl. Kromě záznamů smrtelných nehod a auditů od vládních úřadů pro letectví bere AirlineRatings.com v úvahu při určení pořadí také kvalitu nabídky na palubě během letu, včetně nabídky možností zábavy, pohodlí při sezení a jídla. V tomto hodnocení získaly ČSA čtyři a půl ze sedmi možných hvězdiček.

Na chvostu Kazaši a Afghánci

Na opačném konci žebříčku, s jednou hvězdičkou, se ocitly kazašské aerolinky Scat, dále afghánské Kam Air a Bluewing Airlines z jihoamerického státu Surinam. Všechny tyto společnosti mají zakázáno létat do Evropské unie.

Podle záznamů nezávislé agentury pro bezpečnost civilního letectví ASN byl loňský rok nejbezpečnější pro létání od roku 1945. Celkem bylo zaznamenáno 29 nehod, při kterých zahynulo 269 osob. Desetiletý průměr je přitom 32 nehod ročně a 719 úmrtí. Do této statistiky jsou zahrnuta letadla s kapacitou přepravy nejméně 14 cestujících.

Situace ale v různých částech světa není stejná. Nejnebezpečnější kontinent je Afrika. Na celosvětovém počtu vzletů letadel se podílí třemi procenty, avšak na počtu smrtelných leteckých nehod pětinou. Nejhorší nehoda byla loni v Rusku. Boeing 737 aerolinek Tatarstan Airlines na trase z Moskvy do Kazaně se při přistání zřítil a explodoval. Zahynulo všech 44 cestujících a šest členů posádky.