Zmíněné materiály mají obsahovat například důkazy o tom, že Dzurindova Slovenská demokratická a křesťanská unie (SDKU) dostala od podnikatele Gabriela Palacku "slušný" příspěvek na předvolební kampaň. Palacku přitom magazín omylem označuje za ministra Mečiarovy vlády, i když funkci ministra dopravy a spojů zastával až v první Dzurindově vládě. Z tvrzení o Palackovi jako o ministrovi Mečiarovy vlády magazín dedukuje přímý vliv "Mečiarových bossů" na Dzurindovu administrativu.

Komunistické praktiky SIS

Magazín rovněž tvrdí, že SIS nadále pracuje s použitím metod připomínajících její prosovětskou minulost, organizuje obchody ze zbraněmi, intenzivně spolupracuje s ruskou tajnou službou a používá "špinavé triky" jako za časů šéfování Ivana Lexy včetně odposlouchávání a kompromitování politiků a novinářů.

V článku nazvaném "Vnitřní boje v SIS" magazín s odvoláním na zdroje z tajných služeb také tvrdí, že Mitro se snaží odstranit ředitele Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) Jána Mojžiše. Ten začal svou kariéru právě v SIS jako šéfanalytik a podle magazínu byl považován za přirozeného Mitrova nástupce. Mojžiš nedávno podal trestní oznámení na neznámého pachatele, když zjistil, že byl nelegálně odposloucháván při posezení s přáteli v jedné bratislavské vinárně.

Britský magazín označil Mojžiše za "hlasitého kritika SIS", který upozorňuje na to, že odposlouchávací zařízení tajné služby mnohdy používají bývalí příslušníci komunistické státní bezpečnosti školeni v Sovětském svazu.

Odposlechy pocházejí z Mečiarovy éry

"Odposlouchávací zařízení používaná SIS a ministerstvem vnitra dodala v období Mečiarovy vlády soukromá izraelská elektronická společnost," píše magazín. Její servis má mít na starosti soukromá slovenská společnost Sigin, která údajně zaměstnává několik bývalých expertů SIS.

Časopis mezi nimi jmenuje Eduarda P. který měl být bývalým šifrovacím expertem StB. Podle výpisu z obchodního registru toto jméno figuruje také ve vedení společnosti obchodující s vojenským materiálem na základě licence vydané ministerstvem hospodářství SR.

SIS: je to dezinformační kampaň

SIS zvažuje rozšíření trestního oznámení za pomluvu na britský časopis, které podala v prosinci 2002 na stejný časopis za článek o údajném nelegálním obchodu SIS ze zbraněmi.

"Slovenská tajná služba protestuje proti pokračující dezinformační kampani vyvolané články tohoto časopisu a odmítá lživá vyjádření. Některým kruhům překáží, že SIS je doma i ve světě přijímána jako dobrý a spolehlivý partner," píše se v prohlášení SIS.