Státní úřad pro vyšetřování v civilním letectvu BEA v dokumentu k příčinám tehdejší katastrofy upozornil na nedostatky ve vybavení letounu a na nevhodné reakce vystresovaných pilotů. Také vydal 41 doporučení, aby se podobná havárie neopakovala.

Z černých skříněk a záznamů z pilotní kabiny již podle předběžných zpráv vyplynulo, že přestaly kvůli náhlé námraze řádně fungovat čidla rychloměrů, takzvané Pitotovy sondy. Ty posádce signalizují rychlost a další důležité parametry pro bezpečný let.

Stroj letěl v té chvíli v nadmořské výšce kolem 10 668 metrů a byl řízen autopilotem, který se však po ztrátě indikátorů rychlosti sám náhle vypnul. Letadlo pak ručně pilotoval dvaatřicetiletý a nejméně zkušený ze tří pilotů. Kapitán odešel předtím z kabiny, aby si odpočinul.