Porucha posádka letadla zaznamenala zhruba 45 minut po startu. Po návratu na letiště JFK byl podle mluvčí problém odstraněn. Potíže tím však neskončily. "Při opětovném pojíždění na start letadla se však závada na klapkách objevila znovu a Airbus A-310 se ještě z letištní plochy vrátil zpět ke stojánce," uvedla Picková.

K přetrvávajícím problémům letadel ČSA mluvčí uvedla, že se jedná o standardní technicko-provozní situaci, která je běžná v rámci provozu leteckých společností. "ČSA se nedávno podrobily auditu Mezinárodního úřadu pro leteckou bezpečnost, auditovalo se dvacet jedna oblastí, skončili jsme na výtečnou," potvrdila Picková nedávná slova šéfa aerolinií Jaroslava Tvrdíka.

Uvádění strojů ČSA do provozu
Rok typ letounu
1991 2x Airbus A 310 - 300
1992 5x ATR 72, 5x Boeing 737 - 500
1993 1x Airbus A 310 - 300
1995 2x Boeing 737 - 400
1996 2x ATR 42,
1997 3x Boeing 737 - 500
1998 2x Boeing 737 400, 1x Boeing 737 - 500
1999 2x ATR 42, 1x Boeing 737 - 400, 1x Boeing 737 - 500
2000 1x ATR 42, 2x Boeing 737 - 400
2001 2x Boeing 737 - 400
2002 1x Boeing 737 - 400
2003 1x Boeing 737 - 400, 2x Boeing 737 - 500
Zdroj: ČSA

"Na palubě jim řekli, že to není jednoduchá závada a ať počítají s tím, že to nepoletí," uvedl pro ČTK otec jedné z pasažérek, která byla na palubě letadla. Podle něj údajně na palubě zaznělo, že letoun je v New Yorku již od neděle, kdy měl problémy, uvádí ČTK. Tuto informaci nicméně Picková rozhodně popřela a označila ji za fakticky nepodloženou. "Tyto informace, které zveřejnila ČTK, se nezakládají na pravdě a poškozují dobré jméno společnosti ČSA," uvedla Picková.

Mluvčí doplnila, že se letecká společnost o všech 180 cestujících postarala. "Obstarali jsme jim co nejrychlejší spojení do Prahy a dalších cílových destinací, zajistily překnihování na nebližší možné lety," uvedla. "Zmíněná porucha byla drobného rozsahu a v rámci provozu leteckých společností se jedná o standardní provozně-technickou záležitost," sdělila mluvčí s tím, že bezpečnost cestujících nebyla ohrožena.