V trupu trajektu se nehodou vytvořil jedenáctimetrový otvor a hrozilo dokonce jeho potopení. Nakonec se podařilo plavidlo odvléci do švédského přístavu Varberg. Nikdo z posádky ani z cestujících při nehodě nebyl zraněn. Do lodi však vniklo velké množství vody, která plavidlo stlačila hluboko pod obvyklou čáru ponoru, takže zatím nebylo možné otevřít hlavní vrata do nákladového prostoru v podpalubí.

Koně jsou společně s automobily právě v tomto prostoru, který bude podle odborníků moci být otevřen nejdříve ve středu nebo ve čtvrtek. Ošetřovatelé a veterináři se k nim však po schodišti z horní paluby bez problémů dostávají, zásobují je krmením a pitím a koně jsou prý v pořádku. "Myslím, že se tam cítí podobně jako ve stáji a dočasné uvěznění přečkají bez problémů," řekla Lundbäcková.

Polské plavidlo plující pod jamajskou vlajkou bylo schopno doplout ke švédským břehům vlastními silami, zatímco trajektu Stena Nautica, přepravujícímu cestující mezi Švédskem a Dánskem ve službách společnosti Stena Line, hrozilo dlouho potopení; do přístavu ho nakonec dovlekly záchranné lodě. Celkem 91 cestujících a 37 členů posádky trajektu bylo však bez problémů evakuováno již krátce po nehodě.

Ke srážce došlo u švédského Varbergu mezi velkoměsty Malmö a Göteborgem ležícími na západním švédském pobřeží. Podle švédských vyšetřovatelů existuje vážné podezření, že nehodu způsobilo vadné navigační zařízení Joanny a její polský kapitán je vyšetřován pro podezření z hrubého zanedbání povinností. Prozatím mu byl tlumočen zákaz opustit Švédsko.