Jak informuje deník SME obě oplatky jsou na pultech obchodů v podobných obalech od října 2003 a slovenský výrobce žádá, aby soud Opavii zakázal používat označení zaměnitelné s jejich ochranní známkou.

Slovenská firma bude také žádat o náhradu zisku. Jedná se o totiž zajímavý obchod. Vždyť slovenská firma prodá každý rok Horalky za 300 až 400 miliónů korun. Oba výrobky se pod názvem Horalka do října prodávaly na Slovensku ve výrazně odlišném balení. Český výrobek byl balený v tmavomodrém obalu s výraznou značkou Opavia. "Na novém výrobku už logo není," upozornil generální ředitel slovenské firmy Pavol Kovačič. Český výrobek má přitom nižší hmotnost a prodává se o 50 haléřů levněji než slovenská Horalka.

Česká společnost Opavia-LU se pozastavila nad kroky slovenského výrobce oplatek Horalka. Jak informovala slovenská agentura TASR, obě společnosti dospěly při jednáních v této otázce ke shodě. "Nechápeme z čeho jsme obviňováni a postoj L.D.C.Holding nás překvapil," uvedla agentuře Pavla Hechtová z vedení společnosti Opavia. Česká firma má i nadále zájem o smír.

Horalky se v Československu začaly vyrábět v roce 1956 a od té doby se změnily jen minimálně. Horalky mají na slovenském trhu oplatek až 30 procentní podíl.