První půlminutový snímek začíná projevem Hitlera, který oznamuje přijetí opatření na ochranu vlasti.

"Bůh mě požádal, abych udeřil na al-Kajdá, a já jsem udeřil," pokračuje film, na kterém postupně Hitlera střídá záběr Bushe. Ten za potlesku lidí prohlašuje, že Bůh ho požádal udeřit na Saddáma Husajna, což udělal. Šot končí slovy: "Neslyšeli jste to už někde?"

Ve druhém kontroverzním počinu se naopak obraz Bushe postupně nahrazuje zobrazením Hitlera, který s nataženou paží zdraví nacistické jednotky. Klipy byly z konkurzu, jehož se zúčastnilo 1,5 tisíce reklamních snímků, po rozsáhlé kritice, mj. židovských organizací a republikánů, staženy.

"Připouštíme, že tyto dva šoty byly nevhodné a moc nás mrzí, že se dostaly do výběru," prohlásil Wes Boyd, předseda firmy MoveOn.org, pořadatele konkurzu na internetu.

Zbytek z návrhů je dostupných na stránce: www.bushin30seconds.org. Vítěz bude znám 12. ledna, vzejde z 15 finalistů.