Řada televizních stanic žádala povolení přenášet proces s ústřední postavou korupční aféry, známým filmovým producentem Lewem Rywinem, který se mj. podílel na vzniku filmu Schindlerův seznam amerického režiséra Stevena Spielberga a snímku Pianista režiséra Romana Polanského.

Polská televizní stanice TVN 24 již měsíce přenáší jednání parlamentního vyšetřovacího výboru, který má aféru vyjasnit. Pro varšavský soud to ovšem nebyl žádný argument; svědkové prý nesmějí z televizního zpravodajství podrobně sledovat, co vypověděli jiní svědci.

Tajemné vazby na vládu?

Prokuratura obviňuje Rywina, že za úplatek 17,5 milionu dolarů nabídl šéfredaktorovi vlivného polského deníku Gazeta Wyborcza Adamu Michnikovi zprostředkování příznivých změn v mediálním zákoně. Díky nim by deník mohl získat mimo jiné soukromou televizní stanici.

Rywin se sám v celé transakci označoval pouze za prostředníka neupřesněné "skupiny, která drží v rukou vládu", přičemž prospěch z požadovaného úplatku měl plynout vládnímu Svazu demokratické levice (SLD).

Premiér Leszek Miller a další představitelé popřeli jakákoli obvinění. Popularita vlády však díky skandálu klesla na pouhých deset procent.