Po trase dlouhé 9000 kilometrů, jež spojuje ruskou metropoli Moskvu s Tichým oceánem, tak nyní mohou jezdit vlakové soupravy s mnohem těžším nákladem. Podle Veděrnikova putuje po této železnici 30 procent ruského exportu a také čtvrtina zboží přepravovaného přes území Ruska. "Náklad vlaků nyní může být dvojnásobný, tedy až 6000 tun, a může být převážen od Vladivostoku (na Dálném východě) po Brest (na západní hranici s Běloruskem) bez zastávky rychlostí 120 kilometrů za hodinu," uvedl mluvčí. "Transsibiřská magistrála poprvé funguje jako celek," dodal pyšně. Elektrifikace této proslulé železnice začala již v roce 1929, ale dokončení projektu po celé trase se o desítky let opozdilo. Podle Veděrnikova to zavinila mimořádná délka trati, ale také obtížné klimatické podmínky a v neposlední řadě finanční problémy.